ÚJ KAWASAKI ZZR1400!
Végre bemutatkozott a Kawasaki új hipersportolója, a 2012-es Kawasaki ZZR1400. A külső nem sokat változott, a blokk viszont még brutálisabb lett. Reszkess, Suzuki Hayabusa!
A világ legjobban gyorsuló motorkerékpárja – a Kawasaki ezt állítja az új ZZR1400-ról, amelyet az interneten keresztül mutattak be a nagyközönségnek. Rickey Gadson profi dragversenyző a szériaváltozattal 6,347 másodperc alatt teljesítette a nyolcadmérföldes távot, s eközben 189,9 km/h-s sebességre gyorsult. Természetesen álló helyzetből indulva. Még leírni is hátborzongató...
A ZZR alapkoncepcióján nem változtattak a zöldek: maradt az alumíniumból készített monocoque váz – kicsit azért finomítottak rajta –, a lengőkar 10 mm-rel hosszabb lett, a tengelytáv 1460-ról 1480 mm-re nőtt. A 43 mm-es első teleszkópokon a korábbinál több lépcsőben állítható a húzó- és a nyomófokozati csillapítás, új a felső villahíd, és természetesen a futómű hangolásán is változtattak egy keveset.
A soros négyhengeres blokkhoz már merészebben nyúltak a tervezők. A furat maradt 84 mm, a löket viszont 61-ről 65 mm-re nőtt, aminek eredményeképpen a ZZR 1352 helyett immár 1441 cm3-nyi térben termeli a pusztító energiát. Ennek, továbbá a magasabb kompressziónak, a könnyebb dugattyúknak, a módosított hengerfejnek, vezérműtengelyeknek és kipufogórendszernek köszönhetően az újdonság a teljes fordulatszám-tartományban erősebb és nyomatékosabb elődjénél. A Kawasaki hivatalosan még nem tett közzé teljesítményadatokat, de a német importőr honlapjára már felkerültek a mindenkit izgalomban tartó számok.
A zöld szörnyeteg (vagy fekete, az Egyesült Államokban pedig akár kék is) 10 ezres fordulatszám mellett kerek 200 lóerővel tekeri a főtengelyt – alaphelyzetben. Nagy sebességnél a ram air erre még rátesz egy lapáttal, ekkor 210 lóerőt uralhat az, akinek van elég esze és elég finom csuklója az ilyesmihez. A többieket – és minden bizonnyal ők vannak többen – a Kawasakinál KTRC-nek nevezett, három fokozatban állítható kipörgésgátló próbálja megóvni attól, hogy az első kigyorsításnál a nyeregből kirepülve Föld körüli pályára álljanak. A 154 Nm-es nyomatékcsúcs 162,5 Nm-re emelkedett, a hozzá tartozó fordulatszám továbbra is 7500 percenként. A gázkar elektronikus (ride-by-wire), a három különböző motorvezérlési program pedig különböző teljesítményszinteket kínál.
A ZZR1400 mindezek mellé új csúszókuplungot, a korábbiaknál könnyebb, tízküllős kerekeket, más ötvözetből készített féktárcsákat és új fékbetéteket kapott. A masina kicsit zsírosabb lett, menetkész tömege 261 helyett immár 268 kg, de a bődületes teljesítmény tükrében ennek nincs különösebb jelentősége. Ami a formatervet illeti, klasszikus ráncfelvarrásról beszélhetünk, átrajzolták a fej- és az oldalidomot, a fényszórókat, a műszerfalat és a kipufogódobokat. De mindez nem sokat számít: a pilóta számára a nyeregben ülve a legtöbb változás észre sem vehető, a többiek pedig legfeljebb egy pillanatra látják majd a ZZR-t, amikor szökési sebességre gyorsulva elhúz mellettük.
Forrás: Tesztmotor.hu Fotók: Kawasaki