SPORT >>

A különböző mintájú és tapadású bőrökkel még egy sportmotor hátsó púpját is le tudjuk modellezni. A TOMMOT egyedi motorülésekkel az aerodinamikai tulajdonságok is hasonlóak, mint a gyári ...

TÚRA >>

Az újfajta töltőanyagok kiegyensúlyozzák a hosszú túra alatt a gerincet és a két csípőcsontot érő terhelést. Így sokkal kényelmesebb az út. Nem kell törődnöd a fájdalommal, élvezheted az út szépségét, ...

ENDURO >>

Speciális kialakítású, különleges tapadási tulajdonságokkal rendelkező alapanyagokból. A deréktámasz pont oda kerül, ahol NEKED a ...

SPORT-TÚRA >>

Kívül a motorod színeivel harmonizáló anyagok, belül viszkoelasztikus hab, speciális zselé, ülés fűtés, ahogy ...

CRUISER >>

Minden nyerget egyedileg, kézzel készítünk el. Többször rápróbáljuk az eredeti anyagra, hogy sehol se legyen hibás varrás, vagy egy elvarratlan szál ...

QUAD, ATV >>

Egyedi, akár a Te terveid szerint elkészített hímzéssel ...

ROBOGÓ >>

Ülésmagasítás, szélesítés, vízhatlan ...

TRIKE >>

Csak a képzeleted és a merészséged szab határt. Akár kígyóbőr mintájú is lehet a "fotel" a trike-odon. Az időjárásálló és exkluzív megjelenésű anyagok széles kínálatából ...

http://www.tommot.hu/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/804718slide_03.jpg
http://www.tommot.hu/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/511602slide_02.jpg
http://www.tommot.hu/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/152706slide_04.jpg
http://www.tommot.hu/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/866104slide_01.jpg
http://www.tommot.hu/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/268777slide_05.jpg
http://www.tommot.hu/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/736602slide_06.jpg
http://www.tommot.hu/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/502319slide_07.jpg
http://www.tommot.hu/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/117315slide_08.jpg
News Image

SPORT >>

A különböző mintájú és tapadású bőrökkel még egy sportmotor hátsó púpját is le tudjuk modellezni....

News Image

TÚRA >>

Az újfajta töltőanyagok kiegyensúlyozzák a hosszú túra alatt a gerincet és a két csípőcsontot érő...

News Image

ENDURO >>

Speciális kialakítású, különleges tapadási tulajdonságokkal rendelkező alapanyagokból. A deréktám...

News Image

SPORT-TÚRA >>

Kívül a motorod színeivel harmonizáló anyagok, belül viszkoelasztikus hab, speciális zselé, ülés ...

News Image

CRUISER >>

Minden nyerget egyedileg, kézzel készítünk el. Többször rápróbáljuk az eredeti anyagra, hogy seho...

News Image

QUAD, ATV >>

Egyedi, akár a Te terveid szerint elkészített hímzéssel a...

News Image

ROBOGÓ >>

Ülésmagasítás, szélesítés, vízhatlan anyagok....

News Image

TRIKE >>

Csak a képzeleted és a merészséged szab határt. Akár kígyóbőr mintájú is lehet a "fotel" a trike-...

  • Magyar (HU)

ÚJ KAWASAKI ZZR1400!

Oszd meg ismerőseiddel

Végre bemutatkozott a Kawasaki új hipersportolója, a 2012-es Kawasaki ZZR1400. A külső nem sokat változott, a blokk viszont még brutálisabb lett. Reszkess, Suzuki Hayabusa!

A világ legjobban gyorsuló motorkerékpárja – a Kawasaki ezt állítja az új ZZR1400-ról, amelyet az interneten keresztül mutattak be a nagyközönségnek. Rickey Gadson profi dragversenyző a szériaváltozattal 6,347 másodperc alatt teljesítette a nyolcadmérföldes távot, s eközben 189,9 km/h-s sebességre gyorsult. Természetesen álló helyzetből indulva. Még leírni is hátborzongató...

A ZZR alapkoncepcióján nem változtattak a zöldek: maradt az alumíniumból készített monocoque váz – kicsit azért finomítottak rajta –, a lengőkar 10 mm-rel hosszabb lett, a tengelytáv 1460-ról 1480 mm-re nőtt. A 43 mm-es első teleszkópokon a korábbinál több lépcsőben állítható a húzó- és a nyomófokozati csillapítás, új a felső villahíd, és természetesen a futómű hangolásán is változtattak egy keveset.

A soros négyhengeres blokkhoz már merészebben nyúltak a tervezők. A furat maradt 84 mm, a löket viszont 61-ről 65 mm-re nőtt, aminek eredményeképpen a ZZR 1352 helyett immár 1441 cm3-nyi térben termeli a pusztító energiát. Ennek, továbbá a magasabb kompressziónak, a könnyebb dugattyúknak, a módosított hengerfejnek, vezérműtengelyeknek és kipufogórendszernek köszönhetően az újdonság a teljes fordulatszám-tartományban erősebb és nyomatékosabb elődjénél. A Kawasaki hivatalosan még nem tett közzé teljesítményadatokat, de a német importőr honlapjára már felkerültek a mindenkit izgalomban tartó számok.

A zöld szörnyeteg (vagy fekete, az Egyesült Államokban pedig akár kék is) 10 ezres fordulatszám mellett kerek 200 lóerővel tekeri a főtengelyt – alaphelyzetben. Nagy sebességnél a ram air erre még rátesz egy lapáttal, ekkor 210 lóerőt uralhat az, akinek van elég esze és elég finom csuklója az ilyesmihez. A többieket – és minden bizonnyal ők vannak többen – a Kawasakinál KTRC-nek nevezett, három fokozatban állítható kipörgésgátló próbálja megóvni attól, hogy az első kigyorsításnál a nyeregből kirepülve Föld körüli pályára álljanak. A 154 Nm-es nyomatékcsúcs 162,5 Nm-re emelkedett, a hozzá tartozó fordulatszám továbbra is 7500 percenként. A gázkar elektronikus (ride-by-wire), a három különböző motorvezérlési program pedig különböző teljesítményszinteket kínál.

A ZZR1400 mindezek mellé új csúszókuplungot, a korábbiaknál könnyebb, tízküllős kerekeket, más ötvözetből készített féktárcsákat és új fékbetéteket kapott. A masina kicsit zsírosabb lett, menetkész tömege 261 helyett immár 268 kg, de a bődületes teljesítmény tükrében ennek nincs különösebb jelentősége. Ami a formatervet illeti, klasszikus ráncfelvarrásról beszélhetünk, átrajzolták a fej- és az oldalidomot, a fényszórókat, a műszerfalat és a kipufogódobokat. De mindez nem sokat számít: a pilóta számára a nyeregben ülve a legtöbb változás észre sem vehető, a többiek pedig legfeljebb egy pillanatra látják majd a ZZR-t, amikor szökési sebességre gyorsulva elhúz mellettük.











 

Forrás: Tesztmotor.hu Fotók: Kawasaki

 


Partnereink

RSV Fórum


Banner
Banner
Banner
Banner

Ízelítő munkáinkból