SPORT >>

A különböző mintájú és tapadású bőrökkel még egy sportmotor hátsó púpját is le tudjuk modellezni. A TOMMOT egyedi motorülésekkel az aerodinamikai tulajdonságok is hasonlóak, mint a gyári ...

TÚRA >>

Az újfajta töltőanyagok kiegyensúlyozzák a hosszú túra alatt a gerincet és a két csípőcsontot érő terhelést. Így sokkal kényelmesebb az út. Nem kell törődnöd a fájdalommal, élvezheted az út szépségét, ...

ENDURO >>

Speciális kialakítású, különleges tapadási tulajdonságokkal rendelkező alapanyagokból. A deréktámasz pont oda kerül, ahol NEKED a ...

SPORT-TÚRA >>

Kívül a motorod színeivel harmonizáló anyagok, belül viszkoelasztikus hab, speciális zselé, ülés fűtés, ahogy ...

CRUISER >>

Minden nyerget egyedileg, kézzel készítünk el. Többször rápróbáljuk az eredeti anyagra, hogy sehol se legyen hibás varrás, vagy egy elvarratlan szál ...

QUAD, ATV >>

Egyedi, akár a Te terveid szerint elkészített hímzéssel ...

ROBOGÓ >>

Ülésmagasítás, szélesítés, vízhatlan ...

TRIKE >>

Csak a képzeleted és a merészséged szab határt. Akár kígyóbőr mintájú is lehet a "fotel" a trike-odon. Az időjárásálló és exkluzív megjelenésű anyagok széles kínálatából ...

http://www.tommot.hu/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/804718slide_03.jpg
http://www.tommot.hu/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/511602slide_02.jpg
http://www.tommot.hu/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/152706slide_04.jpg
http://www.tommot.hu/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/866104slide_01.jpg
http://www.tommot.hu/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/268777slide_05.jpg
http://www.tommot.hu/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/736602slide_06.jpg
http://www.tommot.hu/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/502319slide_07.jpg
http://www.tommot.hu/components/com_gk2_photoslide/images/thumbm/117315slide_08.jpg
News Image

SPORT >>

A különböző mintájú és tapadású bőrökkel még egy sportmotor hátsó púpját is le tudjuk modellezni....

News Image

TÚRA >>

Az újfajta töltőanyagok kiegyensúlyozzák a hosszú túra alatt a gerincet és a két csípőcsontot érő...

News Image

ENDURO >>

Speciális kialakítású, különleges tapadási tulajdonságokkal rendelkező alapanyagokból. A deréktám...

News Image

SPORT-TÚRA >>

Kívül a motorod színeivel harmonizáló anyagok, belül viszkoelasztikus hab, speciális zselé, ülés ...

News Image

CRUISER >>

Minden nyerget egyedileg, kézzel készítünk el. Többször rápróbáljuk az eredeti anyagra, hogy seho...

News Image

QUAD, ATV >>

Egyedi, akár a Te terveid szerint elkészített hímzéssel a...

News Image

ROBOGÓ >>

Ülésmagasítás, szélesítés, vízhatlan anyagok....

News Image

TRIKE >>

Csak a képzeleted és a merészséged szab határt. Akár kígyóbőr mintájú is lehet a "fotel" a trike-...

  • Magyar (HU)

A BMW K1600 GTL nyerte a Bike of the Year 2011 címet

Oszd meg ismerőseiddel

Az SWA – Supertest World Association – által rendezett nemzetközi szavazáson a BMW, a Ducati és a Triumph egy-egy modellje fért be az első háromba. A szezon egyik legnagyobb újdonsága, a BMW K1600 GT/GTL típus magabiztos fölénnyel nyerte a végszavazást, melyben a Ducati Diavel lett az ezüstérmes, míg a harmadik helyet a Triumph terepes ikermodellje, a Tiger 800 és 800 XC szerezte meg.

 

triumph-tiger-800-xc

Az angolok sokoldalú terepes gépét mi is kipróbáltuk - részletes teszt hamarosan

A voksoláson a nemzetközi motoros sajtó munkatársai vehettek részt, ahol a szezonban kipróbált három, nekik legjobban tetsző motort jelölhették meg – a kétfordulós szavazásban a bajorok túramotorja 16, a Diavel 14, míg a Tiger 800 tíz pontot szerzett.

Forrás: Hegylakók

 

Gymkhana sztori, 1.rész: kell egy motor…

Oszd meg ismerőseiddel

Tudtam én, hogy rossz vége lesz ennek. Az egész bójázós-vezetéstechnikás őrület egy kellemesen hideg, ám annál csapadékosabb júliusi délutánon érte el a csúcspontját, rögtönzött házi verseny képében. Eldöntöttem: kell egy motor erre az élvezetes és olcsó hobbira. Indul a Gymkhana sztori…

Első körben a sport őshazájában, Japánban “nézelődtem”, a Moto Gymkhanát – vagy más néven Motokhanát – bemutató honlapok és videók formájában. A hivatalos Gymkhana szabályzat szerint vagy egy pillekönnyű, legfeljebb 250-es gépet kell néznem, vagy jöhet a “hard pálya”, és saját szórakoztatásunkra belecsapunk a jóba, amikor az SE (200 kg+) osztály feltételeit teljesítő vasat kerítünk a  kilencvenes évekből.

gymkhana

Komoly dőlésszög és lassú tempó kombinációja, ez a moto-gymkhana

Tovább a cikkhez ->

 

Marco Simoncelli

Oszd meg ismerőseiddel

A MotoGp sepangi futamának második körében balesetet szenvedett, és elhunyt a huszonnégy éves Marco Simoncelli.

A tragédiát tovább súlyosbítja, hogy legközelebbi barátja, Valentino Rossi is részese volt a balesetnek, melyben SuperSic az életét vesztette. Ahogy a csapatok és a versenyzőtársak, úgy Rossi is szűkszavúan nyilatkozott az eset után:

Sic olyan volt nekem, mint ha az öcsém lett volna. Annyira kemény a pályán és olyan kedves a hétköznapi életben. Nagyon fog hiányozni.”

Rossi és Simoncelli közösen készültek a szezon utáni Monza Rallyra

Nem csak a motorosokat rázta meg a hír, az egész világ gyászol. Az olasz labdarúgó mérkőzések előtt egyperces néma csenddel adóztak Marco emléke előtt, az AC Milan játékosai pedig fekete szalagot viselve léptek a pályára. A világ minden tájáról érkeztek részvétnyilvánító üzenetek a család és a csapat részére: többek között megszólalt Stefano Domenicali és Luca di Montezemolo, Helio Castroneves IndyCar versenyző, Jenson Button és Mark Webber, valamint Malcolm Wilson a Ford WRC alakulatának vezetője.

A 2007-es év 125-ös világbajnoka, Talmácsi Gábor tegnap délután nyilatkozott: “Felfoghatatlan, ami történt! Marco azon versenyzők közé tartozott, akivel barátok voltunk és gyakran beszélgettünk egymással. Legutóbb épp Brnoban, amikor kint voltam. Soha nem fogom elfelejteni, hogy mekkorákat meccseltünk még a 125cc kategóriában. Már többször visszanéztem a balesetet, ami gyakorlatilag azzal indult, hogy elment a motorjának az eleje… és utána jött a tragédia! Egyszerűen még mindig nem akarom elhinni, ami történt! Őszinte részvétem a családjának! Isten veled Marco, nyugodj békében! “

Forrás: Hegylakók

 

ÚJ KAWASAKI ZZR1400!

Oszd meg ismerőseiddel

Végre bemutatkozott a Kawasaki új hipersportolója, a 2012-es Kawasaki ZZR1400. A külső nem sokat változott, a blokk viszont még brutálisabb lett. Reszkess, Suzuki Hayabusa!

A világ legjobban gyorsuló motorkerékpárja – a Kawasaki ezt állítja az új ZZR1400-ról, amelyet az interneten keresztül mutattak be a nagyközönségnek. Rickey Gadson profi dragversenyző a szériaváltozattal 6,347 másodperc alatt teljesítette a nyolcadmérföldes távot, s eközben 189,9 km/h-s sebességre gyorsult. Természetesen álló helyzetből indulva. Még leírni is hátborzongató...

Tovább a cikkhez -->

 

Zselé és zselé!

Nyomtat

Oszd meg ismerőseiddel

Minden túramotoros álma, hogy minél többet mehessen a világba, gyűjthesse az élményeket, amelyeket felidézve, át lehet vészelni a szürke téli napokat. A motoron töltött idő fordított arányban van motorozás élményével, nagyban ronthatja azt, ha nem eléggé komfortos az ülés. Az utazási komfort növelése érdekében érdemes megfinanszírozni egy kis ülésátalakítást, beépíteni egy zselélapot, amely egyenletesen elosztja az ülepre jutó nyomóerőket és csökkenti a vibrációt. Kérdés tehát, hogy milyen zselé is kerüljön alánk? Sőt, mi is az a zselé? Először erre válaszolnék: A zselé egy nagy molekulaszerkezetű műanyag polimer, amely nagy rugalmasságú és viselkedésében gél jellegű anyag. Nem nagy viszkozitású folyadék, hanem képlékeny műanyag, amely megőrzi az eredetileg formázással, vágással kialakított formáját, tehát emlékező. A nagy molekulák közé szilikon olaj kis molekuláit juttatják, ezzel akadályozva meg az évek alatt bekövetkező elöregedés, megkeményedés folyamatát. Visszatérve az első kérdéshez, zseléket több célra használják, így a minőségük, keménységük és más fizikai tulajdonságaik is ezekhez alakítják.

  • Műszaki célú zselék gépek, motorok rezgéseinek elnyelésére készítik, - ezek igen kemények. (Pl.: szövőgépek alá, ahol nagy fizikai erők jelennek meg üzem közben és ezzel a gépalkatrészek kopása, törése csökkenthető, - színe fehér-áttetsző.)

 

  • Állategészségügyi zselék, amelyeket leggyakrabban a ló marja és a nyereg közé raknak, de raknak patára, csüdre is. Feladata, hogy felvegye a ló háta és a nyereg közötti tér formáját, ezzel kímélve az állatot, hogy ne törje fel a nyereg.Ez a zselé 10 - 12 mm vastag és a felvett formát megtartja, kevésbé rugalmas, keményebb állagú, színe fehér-áttetszőtől a sárgás változatig tart. Lásd: lovas weblapok

 

 

 

 

  • Humán, azaz emberi célra kifejlesztett zselét elsősorban gyógyászati célra, - kórházakban a felfekvéses betegek alá, illetve a plasztikai műtétek hajnalán kebelimplantátumok számára fejlesztették ki. Ezek színe kék – víz-kékes átlátszó, és tulajdonságaiban ez a legtökéletesebb, legkíméletesebb az emberi test részére. Tapintásuk kellemes, benyomódás után visszanyeri eredeti formáját. Ezzel a tulajdonságával és gél jellegű viselkedésével optimális anyag a nagy igénybevételnek kitett testrészek kínjainak csökkentésére. Például az izmokban beágyazott erek, idegek nem tudnak drasztikusan elzáródni, összenyomódni, így a zsibbadás, fájdalom be sem következik, vagy csak jóval később. A motorkerékpárral megtehető távolság minimum megduplázódik. (Lehet, hogy a beépített zselé mellett még az ülés formájához is hozzá kell nyúlni, mert az éleket le kell kerekíteni, amelyek még elzárhatják, elnyomhatják a véráram útját az izomban.) Az ember számára az optimális zselévastagság a 18 mm. Ennél vékonyabb nem tölti be a funkcióját, azaz kevésbé tompít, míg ennél vastagabb már fölösleges, mert az alsóbb rétegei nem működnek, mivel az a bizonyos 18 mm elvégzi a feladatát.


Végső megállapítás, hogy ez az anyag jó és szükséges minden olyan motorosnak, akik egy kicsit is kényelmetlennek érzik az ülésüket és óvni kívánják az egészségüket. Ha egy ilyen anyag beépítése tervbe kerül, akkor nagyon fontos, hogy csak és kizárólag olyan céghez forduljunk, ahol meg lehet győződni arról, hogy az általuk használt zselé kimondottan emberi felhasználás céljára lett kifejlesztve, hiszen ellenkező esetben nemhogy a feladatát nem tudja ellátni, hanem még ronthat is a gyári, eredeti alaphelyzeten.

 
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

7 / 10 oldal


Partnereink

RSV Fórum


Banner
Banner
Banner
Banner

Ízelítő munkáinkból