Gymkhana sztori, 2.rész
“Az megvan, hogy a karburátorba nem egyszerűen belegyógyult, hanem belekötött a benzin? Csoda, hogy egyáltalán elindult a vas…” Ilyen előzmények után félve mentem a Quicksteel Motorszervizbe, hiszen az eddig csodálatosnak tartott angol származású ZZR600-as egyre kevésbé tűnt jó vételnek. Lelki szemeim előtt szinte láttam, ahogy atomjaira szedjük, és a Képesmotor.hu adás-vétel rovatában a motoralkatrészek kínálatát fogja gyarapítani.
A légszűrőszivacs helyén egy halott Sponygyabob feküdt - mennie kellett...
Tovább a cikkhez -->
|
Kötelező első rendszám a motorokra?
A hír igaz, noha nem Magyarországról, még csak nem is Európából, hanem a távoli Ausztráliából származik. A közlekedési szabályokat megszegő motorkerékpárosok gyakran megússzák a büntetést. Ennek nem más az oka, minthogy a motorkerékpáros nehezebben azonosítható, mint pl. a személygépkocsi, vagy az autóbusz vezetője. A motorkerékpáron elöl nincs rendszám, a bukósisak használata miatt a vezető arca nem látható, így fel sem ismerhető. (Sajnos az sem ritka jelenség, hogy a motorosok a hátsó rendszámtáblát is azonosíthatatlanná teszik, annak megtörésével, vízszintes helyzetben rögzítésével, vagy éppen sárral bekenésével.)
Rövidnadrág, póló és olvashatatlan rendszám.
Az automata sebességmérő, ill. forgalom-felügyeleti kamerák túlnyomó többsége elölről készít képfelvételt a szabályok megszegőiről, ezáltal a motorkerékpárosok gyakorlatilag „védve” vannak. Kivétel ez alól Ausztria, ahol jogszabály határozza meg, hogy a fénykép-, ill. videofelvételt hátulról kell készíteni – részben személyiségi okok miatt. Ausztrália Victoria tartományában a kormányzat a motorkerékpáros első rendszámtáblák ismételt bevezetését tervezi. Az „ismételt” bevezetés arra utal, hogy a nyolcvanas évek közepéig Ausztráliában a motorok kötelező kelléke volt a fémlemezből készült első rendszámtábla (egyidejűleg a hátsó rendszámtábla mellett), melyet 25 évvel ezelőtt azért vontak ki, mert gyalogos elütésekor, ill. egy nyomon haladó járművel ütközés esetén a személyi sérülés kialakulásának kockázatát, ill. annak súlyosságát jelentősen megnövelte. Most Victoria tartomány kormányzata a motorkerékpár első rendszámtábla ismételt bevezetését fontolgatja. Ennek okát a riasztó baleseti adatok jelentik. Ausztráliában egy motorkerékpáros halálozási, ill. sérülési kockázata mintegy 30-szor nagyobb, mint más járművek (pl. személygépkocsi) vezetőié. Az sem mellékes, hogy az utak mentén elhelyezett automata sebességmérő készülékek által készített, nem értékelhető fényképek több mint felét (egészen pontosan 52,4 %-át) azért kell a „kukába dobni”, mert azon nem azonosítható, ám gyorsan hajtó motoros látható.Victoria tartományban a motorkerékpárosoknak a közúti forgalmon belüli részarányuk 2009-ben és 2010-ben mindössze 4 % volt. A kormányzat az intézkedéstől azt várja, hogy a motorkerékpár első rendszámtábla használata által a megengedett, vagy előírt sebességet túllépő motorkerékpárosok nem menekülnek meg a felelősségre vonás alól, a jogszabályi fenyegetettség és a szankciók (pénzbírság, vezetői engedély elvétel stb.) révén javul majd a motoros kétkerekűek közlekedésének biztonsága.
forrás: Hegylakók
A BMW K1600 GTL nyerte a Bike of the Year 2011 címet
Az SWA – Supertest World Association – által rendezett nemzetközi szavazáson a BMW, a Ducati és a Triumph egy-egy modellje fért be az első háromba. A szezon egyik legnagyobb újdonsága, a BMW K1600 GT/GTL típus magabiztos fölénnyel nyerte a végszavazást, melyben a Ducati Diavel lett az ezüstérmes, míg a harmadik helyet a Triumph terepes ikermodellje, a Tiger 800 és 800 XC szerezte meg.
Az angolok sokoldalú terepes gépét mi is kipróbáltuk - részletes teszt hamarosan
A voksoláson a nemzetközi motoros sajtó munkatársai vehettek részt, ahol a szezonban kipróbált három, nekik legjobban tetsző motort jelölhették meg – a kétfordulós szavazásban a bajorok túramotorja 16, a Diavel 14, míg a Tiger 800 tíz pontot szerzett.
Forrás: Hegylakók
Gymkhana sztori, 1.rész: kell egy motor…
Tudtam én, hogy rossz vége lesz ennek. Az egész bójázós-vezetéstechnikás őrület egy kellemesen hideg, ám annál csapadékosabb júliusi délutánon érte el a csúcspontját, rögtönzött házi verseny képében. Eldöntöttem: kell egy motor erre az élvezetes és olcsó hobbira. Indul a Gymkhana sztori…
Első körben a sport őshazájában, Japánban “nézelődtem”, a Moto Gymkhanát – vagy más néven Motokhanát – bemutató honlapok és videók formájában. A hivatalos Gymkhana szabályzat szerint vagy egy pillekönnyű, legfeljebb 250-es gépet kell néznem, vagy jöhet a “hard pálya”, és saját szórakoztatásunkra belecsapunk a jóba, amikor az SE (200 kg+) osztály feltételeit teljesítő vasat kerítünk a kilencvenes évekből.
Komoly dőlésszög és lassú tempó kombinációja, ez a moto-gymkhana
Tovább a cikkhez ->
Marco Simoncelli
A MotoGp sepangi futamának második körében balesetet szenvedett, és elhunyt a huszonnégy éves Marco Simoncelli.
A tragédiát tovább súlyosbítja, hogy legközelebbi barátja, Valentino Rossi is részese volt a balesetnek, melyben SuperSic az életét vesztette. Ahogy a csapatok és a versenyzőtársak, úgy Rossi is szűkszavúan nyilatkozott az eset után:
“Sic olyan volt nekem, mint ha az öcsém lett volna. Annyira kemény a pályán és olyan kedves a hétköznapi életben. Nagyon fog hiányozni.”
- Rossi és Simoncelli közösen készültek a szezon utáni Monza Rallyra
Nem csak a motorosokat rázta meg a hír, az egész világ gyászol. Az olasz labdarúgó mérkőzések előtt egyperces néma csenddel adóztak Marco emléke előtt, az AC Milan játékosai pedig fekete szalagot viselve léptek a pályára. A világ minden tájáról érkeztek részvétnyilvánító üzenetek a család és a csapat részére: többek között megszólalt Stefano Domenicali és Luca di Montezemolo, Helio Castroneves IndyCar versenyző, Jenson Button és Mark Webber, valamint Malcolm Wilson a Ford WRC alakulatának vezetője.
A 2007-es év 125-ös világbajnoka, Talmácsi Gábor tegnap délután nyilatkozott: “Felfoghatatlan, ami történt! Marco azon versenyzők közé tartozott, akivel barátok voltunk és gyakran beszélgettünk egymással. Legutóbb épp Brnoban, amikor kint voltam. Soha nem fogom elfelejteni, hogy mekkorákat meccseltünk még a 125cc kategóriában. Már többször visszanéztem a balesetet, ami gyakorlatilag azzal indult, hogy elment a motorjának az eleje… és utána jött a tragédia! Egyszerűen még mindig nem akarom elhinni, ami történt! Őszinte részvétem a családjának! Isten veled Marco, nyugodj békében! “
Forrás: Hegylakók
|
|
|
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>
|
7 / 10 oldal |
|
|