• Magyar (HU)

Gymkhana sztori, 4. rész: működő motor, karácsonyra

Oszd meg ismerőseiddel

Nehezen hittem, hogy eljön ez a pillanat. Kormány, fékek, bukócső, lámpák – mind a helyükön, elfordítom a kulcsot, és a motor indul.

Csak az a négy centi hó ne lenne… Amennyi szerencse ért a Gymkhana motor építése közben, már épp ideje volt, hogy valami balul süljön el. Mire minden a helyére került, pont megrázta Holle anyó azt a bizonyos dunyhát, és amíg mások panaszkodtak, hogy miért nem fehér a karácsony, én a műhelyből néztem a gazdagon hulló hópelyheket.

A 25mm-es visszavágás után is elférnek a kezelőszervek a kormányon


 

Sebaj, ennél fontosabb, hogy az öreg GPZ-ből kimentett kormánykiemelő mindössze 2-3 órás munkával felkerült a tőle kicsit teljesen idegen ZZR felső villahídjára, a nagy igénybevétel miatt a gyári helyen lévő két darab nyolcas csavart megtámogattuk még kettővel, és hogy a kinézet se szenvedjen csorbát, ez utóbbiakat a kiemelő anyagába süllyesztettük. Stabilitás kipipálva, most már csak a kezelőszervek és kábelek kell, hogy elférjenek. Szerencsére a bovdenek kiadták az új, szélesebb és magasabb kormánnyal is (némi átalakítás után), a fékcsőre pedig Áron szállította a megoldást egy 15 centivel hosszabb hidraulikus tömlő formájában.

Két csavar szem előtt, kettő rejtve: erős és szép megoldás

Hátsó bukógomba, elöl bukócső, új kormány – melyből 25-25mm-t kellett levágni, hogy kézre álljon -, a kapcsolóházak alá pedig bandázs szalag került, hogy furat nélkül is stabilan álljanak – és állnak is. Nehezen hiszem, de végre működik a gép, már csak a kinézete az egyetlen momentum, ami miatt pironkodhatnánk… Szerencsére épp a minap érkezett egy kedves, segítőkész tartalmú e-mail, így ez a probléma is megoldódni látszik – előre is köszönjük a segítséget.

A bukógomba látványa még provizórikus, de a méret és a funkció az passzol

Alakul ez, kérem.

Kakucsring, Március 24-25. Az első TommoT vezetéstechnikai képzés 2012-ben – igyekszünk úgy irányítani a munkákat, hogy ott már élesben tesztelhessük, milyen is lett az új vas.

Forrás: Hegylakók