• Magyar (HU)

IMOT – München 2012 II. rész

Oszd meg ismerőseiddel

Sétálva a kiállítók sorai között a következő megállapítást tehető: A motorkerékpár gyártók a technikai újítások mellett egyre jobban odafigyelnek a design elemek részleteinek fejlesztésére. Egyre nagyobb felületeket díszítenek, színeznek és tesznek egyre látványosabbá. Érthető, mivel a növekvő túlkínálatban a tömegből kiemelkedő, az átlagtól jobban eltérő, egyéniséget sugárzó, érdekesebb termékek keltik fel jobban a vevő érdeklődését.

A motorok egyik ilyen és relatíve a legnagyobb felületű része az ülés.

 

 

Itt két irányba haladnak a gyártól. Az egyik csak a minőséget sugárzó, prémium márkákra jellemző egyéni díszítésű kézzel varrt ülésborítás, a másik e mellett az üléskomfort és a stabilabb üléshelyzetet megcélzó ülésforma. Ez utóbbiak már külön gyártók, üzemek által szériában készített, tipizált ülések. Ezek már lényegesen magasabb minőségű és kényelmesebb formavilágú ülőalkalmatosságok. Viszont pont a szériagyártás okán, hiszen a nagy mennyiségben történő gyártás során a motorosok egyéni igényeit nem lehet pontosan, csak nagy vonalakban figyelembe venni, ezért csak megközelítő méreteket tudnak követni. A megrendelés leadásakor az alapméretektől csak kis mértékben van mód eltérni, gerinctámasz + - 1 cm a gyári mérettől, vagy emelés, süllyesztés az ülőfelületnél megint csak + - 1 cm.

Az egyedi ülésre vágyó és speciális igényű motorosokra csak kevés cég szakosodott, viszont azok felkészültek a leglehetetlenebbnek látszó, extra igények kiszolgálására is. Ez már egy igen magas színvonalú gyártás extra igényes motorosok részére. Itt már csak magas minőségi követelményeknek megfelelő alapanyagok beépítése jöhet szóba, és többszöri üléspróba után készül el a végleges formájú motorülés.

Akkor most sétáljunk a sorok között.